Lens Analyse
Game of Thrones - Episode 7, Season 1
Daenerys Targaryen (Emilia Clarke) Krijgt wijn dat vergift is aangeboden door een moordenaar en Ser Jorah Mormont (Iain Glen) red haar.
De eerste shot is een mise and scene waarin in een wijde lens wordt gebruikt. De camera beweegt van close steeds wijder zodat de camera ruimte creëert om Daenerys Targaryen de scene binnen te lopen met haar slaven. In het begin van dit shot is de moordenaar close in beeld waarin de achtergrond informatie geeft dat hij een verkoper op een markt is.
In het volgende shot zie je hem hoog op een trapje staan wijzend naar Daenerys. De moordenaar heeft veel kijk ruimte en is met een wijde lens gefilmd. Doordat hij zo hoog staat en zo vrij in het kader staat lijkt hij een aardig persoon en hij heeft op dit moment geen problemen.
De volgende shot is ook wijd opgenomen om er voor te zorgen dat niemand geïsoleerd raakt. Ter introductie van haar slaven.
Daarna volgt een weer een wijd shot waarin alleen de moordenaar en Daenerys en 1 van haar slaven te zien valt. Dit verwijdert de rest van de slaven. De moordenaar heeft onwijs veel ruimte in het kader en je neemt aan dat hij te vertrouwen is.
Je ziet nu een shot waarbij weer een wijde lens is gebruikt. Nu alleen bekijk je het gesprek vanaf een afstand. Je bevind je nu vanuit Ser Jorah Momont. Die zich later in de scene gaat mee spelen.
Daarop volgt weer een wijd shot waar je met je ogen even moet gaan zoeken naar de betreffende personage. Hij zit namelijk redelijk ingeboxt tussen voorwerpen en lopende mensen. Om je zoektocht iets te gemakkelijke beweegt de camera heel langzaam naar de personage.
De komende 3 shots zijn een reeks op elkaar waarbij bij iedere shot steeds meer closer en tele gaat. Om de spanning iets op te voeren. De moordenaar weet dat hij nu met een andere rede moet komen.
Waarnaar je wijder shot krijgt waarin Daenerys in control is.
Daarna krijg je weer een wijd shot vanuit Ser Jorah Mormont. Waarin een light beweging naar het gesprek die hij aan het bestuderen is.
Dan krijg je een shot vanuit het gesprek righting Ser Jorah, hij wordt in het kader verstopt door de omgeving en het gesprek van de moordenaar en Daenerys
Hierop volgt een over shoulder van moordenaar die uit zijn benauwde positie komt. Geen tele, wel is Daenerys geisoleerd door de kader en moordenaar, Achtergrond verteld niets.
Nu is de moordenaar uit zijn benauwde positie en krijgt nu een wijder shot waarin hij meer ruimte heeft in het kader. Wijde lens
Als hij zijn wijn weg gooit om (betere) wijn te pakken staat hij in dit wijd shot erg ruim in het kader. Zelfs van onder gefilmd om hem zo in het kader te zetten dat we tegen hem op kijken. De kijker krijgt sympathie voor de moordenaar.
Nu krijgen we een tele shot van Ser Johan, Waar in een snelle beweging in zit. van totaal naar close. Je krijgt het idee dat hij een probleem aan ziet komen.
Je krijgt weer een wijd shot te zien vover de schouder van Daenerys. Moordenaar krijgt veel ruimte voor zijn verhaaltje.
Wijd shot van Daenerys die zich vereerd voelt. Midden in Kader beetje van ondere gefilmt.
wijd shot van alle die het gesprek volgen. moordenaar veel ruimte centraal
Nu krijg je Deaneyrs te zien centraal in beeld met veel kijk ruimte. Wijd
Weer een extra wijd shot. je ziet de moordenaars winkeltje en waar hij zijn wijn pakt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten